Blogglisten hits

søndag 28. september 2014

Alt og ingenting

Et raskt blikk på den verdensomspennende veven vha. EDB forteller oss at det finnes et overveldende antall webblogs som stort sett starter med 'Hei, alle dere fine mennesker...', fortsetter med '...sykt fint..., ...sykt deilig...., ...i forhold til..., ....trente 10 minutter...., ....sykt sliten...' osv. Det hele avsluttes gjerne med et haleheng av kommentarer fra beundrere av bloggeren: '...sykt fint!!...', '...sykt pen...', '...sykt imponerende...'.
I så måte er Fatter-bloggen et unntak. Her er det nemlig ikke ett dødpunkt, ikke én setning som ikke er hardpakket med dypere mening. Bloggen er kjemisk fri for skrivefeil, alltid dagsaktuell og allmengyldig. Ta f.eks. en opplevelse jeg hadde her om dagen, jeg tror det var i går for det virker som det kommer til å bli i to dager siden i morgen, tida går så sykt fort (tror det skyldes den globale drivhuseffekten. Så forresten et program på TV her om dagen (tror det må ha vært i går) om isbjørner og minkende ismengde i Arktis. Nok om det.) Uansett, hvor var jeg... Jo, jeg skulle ut og trene, jeg hadde nemlig lenge vært så sykt syk og var nå sykt klar for å gjøre noe annet enn å være syk. Da jeg hadde løpt ca. 20 sekunder og, ja, jeg var sykt sliten, kom det en fyr og spurte hvor mye klokka var, men jeg hadde ikke tid, eller rettere sagt: jeg hadde ikke klokke og fortsatte derfor hjem igjen der jeg etter hvert laget meg mat, spiste, la meg, dusjet og sov og stod opp igjen. Etter alle disse opplevelsene var jeg selvfølgelig sykt sliten, så jeg laget meg en fyrstekake mens jeg så på Oddasat via Viasat i opptak. Denne var så mektig at jeg bare måtte ut og gå på rulleski noen minutter. All den friske luften gjorde at jeg fikk lyst til å prøve de 3 nye underbuksene mine, men jeg gjorde det ikke. I stedet gikk jeg og la meg. Våknet først etter 36 timer, helt sykt uthvilt, men sengeliggende. Fant det derfor best å holde senga en stund til. Da jeg var blitt lei av og sitte og holde i senga, gikk jeg over til å holde pusten. Så gikk jeg ned for å lage en middag etter oppskriften du kan se nederst i dette innlegget.

God kveld.


MORMORS JULEHØNE

1 liter byggmel - evt. fiskekraft
1 ts salt
2-3 liter vann (til glassur)
revet gurkemeie

Form massen med fingrende til festlige figurer. Luftavkjøles. Prikk lett i skorpen med gaffel. Anrett i dype tallerkener. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar