Blogglisten hits

søndag 20. juli 2014

Hagevandring

Det har gått noen dager uten blogging fra Fatter og jeg antar mange av dere dermed bare virrer målløst rundt uten en rettesnor i hverdagen, ferien eller hva dere for tiden måtte forsøke å få til. Her derimot, syder det av aktivitet, noe jeg har tenkt å vise litt av gjennom en såkalt "hagevandring". Det er ikke meningen å påføre dere dårlig samvittighet for deres manglende grønne fingre eller innsats på gartnerfronten, men snarere gi litt inspirasjon gjennom å vise hvordan jeg har løst forskjellige utfordringer når det gjelder hage.
Naturtomt

Her er et hjørne av tomta hvor jeg har valgt å anlegge naturtomt. Utgangspunktet var en komposthaug som nå fungerer som en fin liten topografisk variasjon på et ellers nok så flatt parti. Jeg har også fått diverse grønne vekster til å tvinne seg villig rundt et gammelt rekkverk av stål fra en balkong som satt på huset for 14 år siden.

Kløvereng


Mange syns kanskje store grønne flater med grønn plen blir litt kjedelig. Hvorfor ikke anlegge en kløvereng i stedet?



Katte med kadaver




Her ser vi katteskinnet kose seg med ett av de mange kadavrene vi finner rundt om i hagen.









Sildrebekk
Jeg har lenge påstått at takrenner er oppskrytt og at det kan være langt mer dekorativt å bare slippe alt vannet som blir samlet opp i gradrenne og evt. rester av takrenne, rett ned i en liten foss...


Beplantning i innvendig nord-østvendt hjørne under tak




...og under gis det selvfølgelig gode vekstvilkår. Artsmangfoldet her spenner fra brennesler til sinkbøtter, og tilbake igjen til brennesler.




Det er ingenting i veien for at ikke din hage ikke skal bli likedan. Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar